Projekt društvene odgovornosti «Neka odrastanje bude dječja igra» koju već četvrtu godinu za redom provodi Savez društava Naša djeca Hrvatske, a ove godine u suradnji s Niveom pronašao je svoj put ostvarenja i u mješovitoj skupini područnog objekta Pčelica u Banovoj Jaruzi, Područnoj školi Jamarice i u OŠ Banova Jaruga kod učenika razredne nastave.
U sklopu projekta pokrenut će se verifikacija programa pri Agenciji za odgoj i obrazovanje.
Sanja Rašo Čar kao volonter Društva Naša djeca grada Kutine provela je radionicu u posebno osmišljenom kutiću, Bajkaonici. Kutić je to čiji dizajn je osmislila dizajnerica i kostimografkinja G.Vlahović, a sastoji se od tepiha, lampe, vizualna projekta, odjeće za pripovjedača, šarenih jastučića za djecu te Putne torbe priča dizajnerice T.Janknović.
Pripovijedanje je aktivnost koja djecu upoznaje sa svijetom oko njih, razvija socijalno-spoznajne mogućnosti, potiče djecu na razmišljanje, uvodi ih u čaroban svijet bajki te razvija njihove govorne sposobnosti.
Po ulasku u sobu ili učionicu djecu je dočekalo bajkovito ozračje. Prigušena svjetlost, jastučići i posebno odjevena pripovjedačica. Djeca su posjedala na jastučiće i s velikom pozornošću poslušala bajku.
Učenici iz Jamarica poslušali su bajku Snježna djevojka, 1. i 2. razred Žabica djevojka, 3. i 4. razred Lijek iz zaleđena jezera, a vrtićanci bajku Dugonja, Trbonja i Vidonja. Nakon pripovijedanja vrtićanci i djeca iz PŠ Jamarica su se sama okušala u prepričavanju. Interesantno je zamijetiti kako su prepričavali koristeći bogate opise, mnoštvo detalja, daleko iznad očekivanoga, ali i mijenjajući ton i boju glasa. Izmjenjujući se na stolcu pripovjedača bili su dodatno motivirani i svi se se željeli okušati. Svoje dojmove su izražavali i likovnom tehnikom lavirani tuš, korištenjem jastučića za ulazak u ulogu Trbonje i potom ponovno pripovijedajući priču iz njegove uloge. Putna torba priče potaknula ih je u osmišljavanju vlastitih priča. Vadeći motive iz pretinaca Mateo.D. i Borna.B osmislili su priču o ovci i lisici koja ju je željela pojesti. Naravno da je priča imala sretan završetak, a dječaci su se međusobno nadopunjavali smišljajući uvod, zaplet, vrhunac i kraj. U osmišljavanju priče okušale su se i Sara.Č. i Paula.Š. o ptičici, ovci i jednoj mrkvi. Djeca su svoje dojmove nastavila izražavati u kutiću likovnog izražavanja i stvaranja. Koristeći pastele, flomastere i olovke u boji nacrtali su osmišljene priče i tako izradili svoje slikovnice. Laura.K. i Antonela.H. priču o brodićima, Niko i Ljuba, Patrik.L. Lopov i policija, Borna.B. Kaktus avantura. Mateo.D. i Sebastijan.G. svoje slikovnice su odnijeli kući kako bi ih mogli dovršiti.
Učenici OŠ Banova Jaruga su ulazili u uloge i stvarali zamrznute slike kronološki redajući najvažnije događaje iz pripovijedanoga djela.
Na papirnatim tanjurima oslikavali su naslovnice za bajku.
Sanja Rašo Čar